Commerciële slagkracht vergroten? B2B Marketingplan in 4-stappen!

Zoek je ook naar nieuwe mogelijkheden om je commerciële slagkracht en je positionering te verbeteren in 2018?

In 4-stappen maak ik samen met jouw Sales en Marketing medewerkers een concrete marketingstrategie en een overzichtelijk activiteitenplan. In het kort, een plan dat direct bijdraagt aan wat je in 2018 wilt bereiken qua verkoop, groei, marktaandeel, etc.

Stap 1: Marketingstrategie versus Kansen:

Welke kansen zie je voor jouw onderneming en hoe ga je daar de komende tijd op inspelen? Wat zijn de speerpunten om jouw doelstellingen te halen? Welke bedrijfskritische kennis en resources heb je binnen jouw organisatie om jouw plannen uit te voeren? Welke budgetten heb je hiervoor gereserveerd?

Stap 2: Marketingstrategie versus Sales: 

Kern is de Buying Cycle (Customer Journey) van de klant begrijpen en afstemmen op de verschillende fase van het verkoopproces. Dus welke activiteiten zet je wanneer in om maximaal sales en marketing af te stemmen op de klantbeleving en zijn/haar aankoopbeslissingen.

Afstemmen van de Sales- en Marketingtactieken voor het werven en behouden van klanten

Afstemmen van de Sales- en Marketingtactieken voor het werven en behouden van klanten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 3: Marketingplan versus Identiteit: 

Een effectief marketingplan wordt in grote mate bepaald door het resultaat van het juiste design, de juiste communicatie en het juiste gedrag in de markt waarin je opereert. Wat de juistheid van de keuzes is, wordt bepaald door de verbinding van deze 3 componenten met de identiteit van jouw organisatie. Ofwel: Wat je laat zien, zegt en doet, moet in verbinding staan met wie je als organisatie bent.

Stap 4: Buying Cycle versus uw Activiteiten jaarplan:

Een overzichtelijk activiteiten jaarplan en budget. In het kort, een actielijst die direct bijdraagt aan wat je in 2018 wilt bereiken qua verkoop, groei, marktaandeel, etc.

Jaarkalender met alle marketingactiviteiten afgestemd op de Salesfunnel. Inclusief budgetten, planning en maandelijkse rapportages

Jaarkalender met alle marketingactiviteiten afgestemd op de Salesfunnel. Inclusief budgetten, planning en maandelijkse rapportages

 

 

 

 

 

 

 

 

Hulp nodig? Of benieuwd wat ik voor u kan betekenen?

Bel gerust voor een vrijblijvend advies: 0629773120

contact opnemen.

Met vriendelijk groeten, Bas Berntsen